مخاطبان گرامی؛
ضمن تشکر از توجه شما به مسائل و مشکلات کشور، درصورت تمایل نظرات و پیشنهادات سازنده خود را به وزارت امور اقتصادی و دارایی در ذیل همین خبر ارائه نمایید.
ضمناً مخاطبینی که مایل به انتشار نظرات خود در این صفحه برای عموم نیستند، حتما در انتهای پیام ذکر نمایند. درغیر اینصورت منتشر خواهد شد.
نظرات ارزشمند شما از پایان مهرماه به صورت آنلاین در اختیار مدیر کل محترم روابط عمومی این وزارتخانه جهت بررسی و اقدامات لازم به صلاحدید اداره کل، قرار خواهد گرفت. پیشاپیش از اینکه با انتقادات و پیشنهادات خود، دولت تدبیر و امید را در پیشبرد اهداف راهبردی خود که همان اجرای عدالت در تمامی حوزه ها و سطوح مختلف است یاری می کنید، کمال تشکر و قدردانی را داریم.
در ی کلام بگم با دردو رنج و ادب و احترام دوستی دارم با مادری مریض سرکار می روند با حقوقی 850 هزار تومان حرج مادر برادرهایش را می دهد می گوید ارزو بر دل ماندم بعد از 40 سال ماشینی سوار شم.آقای طیب نیا حداقل در این صد روز مسائل دلار را حل نمایید. منتظریم
اما در مورد یارانه ها در بودجه سال 93، پیشنهاد می شود که مقدار هزینه های یارانه ها، برای کارکنان دولت به صورت بخشی از اضافه حقوق در نظر گرفته شود، برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، به صورت افزایش مستمری در نظر گرفته شود و برای صاحبان مکاسب آزاد، هنگام پرداخت مالیات، به صورت بخشودگی مالیاتی در نظر گرفته شود و برای کارکنان بخش خصوصی، گزینه مناسب پرداخت در نظر گرفته شود، به طوری که ماهیانه یارانه مانند صدقه میان مردم توزیع نشود.
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و احترام خدمت ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی و کلیه وزیران دولت تدبیر و امید. آرزوی سربلندی و موفقیت شما را در دوران ریاست جمهوریتان از خداوند منان خواستارم.
از آنجایی که وعده حل مشکلات را در 100 روز به مردم داده بودید و در اولین اقدامتان به کلیه دستگاههای اجرایی ضرب الاجلی را معین نمودید تا پیشنهادات خود را ظرف 100 روز ارائه نمایند. این اقدام را به فال نیک گرفته و آرزوی تحقق آن را دارم.
بنده در خصوص اجرای طرح یارانه های نقدی پیشنهادی داشتم که برآن شدم خدمت شما ارسال کنم تا در صورتی که قابلیت اجرا داشته باشد مورد بهره برداری قرار گیرد. از آنجایی که این طرح در مرحله ابتدایی و پیشنهاد میباشد قطعا باید با کارشناسان امر مورد بررسی و مداقه قرار گرفته تا اشکالات آن رفع و اجرایی گردد. امید که بتوانیم در این خصوص کمکی به دولت تدبیر و امید کرده باشیم.
یکی از مشکلاتی که از پرداخت یارانه های نقدی به درستی پیش بینی میشد و در مقام عمل هم همین اتفاق افتاد این بود که اقشار کم در آمد جامعه که از قضا درصد زیادی از جامعه را تشکیل میدهند وابسته به دریافت این مبلع از یارانه ها شده اند. بصورتی که بسیاری از دریافت کنندگان یارانه نقدی این پول را در جایی غیر از محل اصلی خود که همان پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن بوده هزینه کرده و نهایتآ مبالغ قبوض توسط مردم پرداخت نمی شد. همین امر باعث جریمه و در آخر قطع خدمات به مشترکان را در پی داشت. به نظرم می توان با تغییر کوچکی در این نوع پرداخت جلوی اشکالاتی از این دست را گرفت. هر مشترکی بصورت معمول در هر یک از موارد مذکور، میزان مصرف مشخص و معینی دارد. و یا می توان برای آنها میزانی را تعیین نمود. بعد از بدست آمدن این مورد، نوبت معین نمودن میزان پرداختی هر خانوار بعنوان یارانه می باشد. که این مورد آخری قبلا مشخص شده است. دولت می تواند بعنوان وکیل و نماینده مردم سهم پرداختی هر خانوار را هر ماه بعد از صدور قبض به مرکز صادر شده قبض پرداخت نماید. در این صورت دیگر پولی به حساب سرپرست خانه وار واریز نخواهد شد تا مصرف کارهای غیر ضروری و غیر مرتبط شود و دولت هم متضرر از عدم پرداخت قبوض مشترکان نمی شود. ضمن اینکه اثر وضعی این نوع کار کرد آن است که مردم آب برق گاز و تلفن شان مجانی خواهد شد و این اثر وضعی مثبتی بر جامعه خواهد داشت.
تذکر: می توان میزان مصرف هر خانوار را بعد از کارشناسی به سرپرست آن خانوار اعلام کرد و گفته شود در صورت مصرف بیشتر از این مقدار، مبلغ آن باید توسط خود خانوار پرداخت شود. با این روش جلوی مصرف بی رویه خانوار هم گرفته خواهد شد.
(لطفا برای عموم پخش نشود)
مثلا دولت بیاد تمام قبض ها رو که از محل یارانه ها پرداخت شده دو روز قبل از واریز مابقی آن به حساب مردم از حساب کسر کنه و بر روی قبض ها درج کنه که این قبض ها از محل یارانه پرداخت شده و مردم بتونند با مراجعه به بانک مابقی قبض ها رو پرداخت کنند. البته این کار شاید شیرینی یارانه ها رو واسه مردم کم کنه و از محبوبیت دولت کم کنه
قابل ذكر است هدفمند سازي يارانه فقط به صورت پرداخت نقدي نيست و اين روش شايد ناكارامد ترين روش باشد.و با بررسيهاي بيشتر اجراي اين طرح در دوره اجراي آن مي توان اين نظر را به اثبات رسانيد. زيرا آثار تورمي آن تمام اثرات رفاهي را مي تواند از بين ببرد.
در خصوص افزايش قيمت حاملهاي انرژي آنچه در برنامه چهارم مورد نظر بود و اجرا نشد افزايش تدريجي قيمتهابود. ضمن اينكه دستگاههاي ذيربط وجوه مربوطه را صرف اهداف مورد نظر در هدفمند سازي يارانه مي كردند.
پس از رسوائی دهشت بار اختلاس 3 هزار میلیاردی و فروپاشی نسبی اعتماد مردم به بزرگترین بانک جهان اسلام بانک ملی و بر باد دادن ثمره بیش از 80 سال تلاش صادقانه تمامی کارکنان و مدیران خدوم بانک ملی ، انتصاب فرشاد حیدری بعنوان مدیر عامل بانک ملی و ابقا، مدیر کل انتصابی حراست بانک ، حرکتی هدفمند در راستای پوشش لازم و پاک کردن و از بین بردن اسناد و مدارک و رد پاهای آقایان خاص بود و بس!!!
با یک نگاه و تفحص اجمالی از انتصابات پس از خاوری و در دوران حیدری به این مهم می توانید دست یابید که این مهره چینی ها چیزی به جز منحرف کردن تحقیقات مراجع ذی صلاح نبوده است.
تشکیل شرکت پتروشیمی کوهدشت بدون کوچکترین توجیه کارشناسانه و بر خلاف نظر کارشناسان و پرداخت تسهیلاتی کلان از بیت المال که از همین ابتداء معوق شدن آن محرز می باشد، خرید ساختمانی چمدین میلیارد تومانی ،50 درصد بیشتر از قیمت واقعی
انتصاباتی بسیار مشمئز کننده و غیر مسولانه و فقط بر مبنای طایفه و خویشاوندی نه توانمندی و شایسته سالاری و چینش افراد بر مبنای اهداف کثیف و دهشت بار خود و استفاده ابزاری و در جهت امیال و اهداف خود از حراست و بازرسی بانک برای سرکوب کارآمد ترین کارکنان و مدیران تصویر چند سال اخیر بانک ملی می باشد!!!!
جناب آقای دکتر طیب نیا مافیای مدیریتی بانک ملی تا توانسته اند با اعطای تسهیلات و دادن رانت های ظالمانه در تمامی دستگاهها بنا به نیاز خود رسوخ کرده و افرادی را مدیون خود داشته تا در شرایط حساس مورد نیاز از آنان سوء استفاده لازم را بنمایند!!!!!
جناب آقای وزیر ، در این بانک پست ها حساس را به افرادی می دهند که آلودگی بیشتر و یا فقط ماشین امضاء آقایان باشند و بس.
اگر تمایل داشتید با کمال میل در جهت دور کردن و قطع دست این نامحرمان از سرمایه بزرگ مردم ایران ( بانک ملی ایران ) حاضر به همکتری در جهت واکاوی بیشتر ابعاد خیانت این زالو صفتان و دغلکاران خواهم بود.
ادامه دارد.....
یه خواهشی داشتم و واون اینه که حقوق معلمان را با دلار بپردازیدلطفا چون همه چی کشور برای همیشه حل میشود...
می دانم که حجم فشارهایی که از طرف افراطیان به دولت تدبیر و امید وارد می شود بسیار است ، اما آقای دکتر مهلت 100 روزه ای که به مردم گفتید در حال پایان است و تورم همچنان میتازد ، معیشت تعریفی ندارد و اینها شده مانوری برای افراطیان !
در خصوص منابع درآمدیرداخت یارانه مطابق آنچه قرار بود در قانون برنامه چهارم به مورد اجرا گداشته شود افرایش تدریجی قیمت حاملهای انرژی است(پانزده تا بیست درصد در سال) که این راهکار از افرایش ناگهانی تورم در کشور ممانعت می کند.
این موضوع در اکثر کلاسهای اقتصاد و مدیریت عنوان شده است که : کارخانه ای رو به ورشکستگی می رفت هرکس در فکر حل مشکل بود ، در نهایت مدیر کارخانه کارمندان را در محل کار جمع و برای آنان چنین سخن گفت که : همه از وضعیت موجود مطلعید با این وضعیت یا باید کارخانه را تعطیل کنیم که برای همیشه بیکار می شوید یا برای چند ماه حقوق دریاتی خود را کاهش دهید تا بتوانیم بر مشکلات فائق شویم . کارکنان راه دوم را انتخاب کرده و با یک مدیریت صحیح آن کارخانه اکنون یکی از شرکتهای معروف در سطح جهان می باشد .
مردم شریف ایران نشان داده اند در تمام عرصه ها پشتیبان نظام و سیاستهای اتخاذ شده از طرف مسوول می باشند .
به نظر اینجانب پس از اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی بصورت شفاف عواقب پرداخت یارانه ها بصورت فعلی برای مردم بیان شود و برای چند ماه پرداخت یارانه ها برای کلیه اقشار جامعه قطع شده و از محل وجوه حاصله از طرح هدفمندی یارانه ها ، طرح های ملی نیمه تمام مانند پروژه های چندگانه فازهای پارس جنوبی و ... که در کوتاه مدت امکان بهره برداری وجود داشته و در ضمن با تزریق منابع از شرر های چند میلیارد دلاری جلوگیری میکند را راه اندازی نمایید سپس پس از بهره برداری از این طرح ها به میزان سرمایه گذاری هر سرپرست خانوار مقدار سود واقعی برای وی محاسبه و جهت جبران تاخیر در پرداختچند ماهه یارانه به ایشان پرداخت شود .
مطمئناً این طرح قابلیت اجرا را در این وسعت خواهد داشت ضمن اینکه چنانچه اثرات مثبت طرح توسط کارشناسان و دولت مردان بطورشفاف برای مردم بازگو شود قطعاً از این طرح استقبال خواهند نمود .
مزایای اجرای پیشنهاد :
1- جلوگیری از ایجاد کسری بودجه شدید بابت پرداخت یارانه بصورت نقدی
2-جلوگیری از ازایش پایه پولی و ازایش تورم بجهت افزایش نقدینگی
3-تسریع در تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام و دستیابی به یک درآمد پایدار بعنوان نمونه در پارس جنوبی ( هر روز تاخیر در اجرای فازها 100 میلیون دلار زیان وبه ازای هر 35 میلیون دلار سرمایه گذاری پس ازبهره برداری روزانه 100 میلیون دلار درآمد نصیب کشور می شود )
4- سهیم شدن مردم بطور واقعی در طرحهای نفتی ( و بقول مردی که دیگر رفته است انتقال پول نفت بر سر سفره مردم
.
.
.
امکانات مورد نیاز :
1- اخذ مجوزهای لازم ازمراجع ذیمدخل و ذیصلاح مانند مجلس شورای اسلامیو دیگر نهادها
2- همراهی و همدلی مردم و صبر و حوصله تا حصول نتیجه ( که مرد مایران آنرا ثابت کرده اند )
3- دلسوزی دولتمردان و تسریع در روند اجرای طرح تا حصول نتیجه
1-با استفاده ازپیام های رهبری در جهت اماده کردن اذهان عمومی و اگاهی از اوضاع اقتصادی کشور و ترقیب مردم به کمک مالی به دولت(مانند پیام هایی که در رابطه با راهپیمایی ها داده میشود)
2-درخواست صریح دولت تدبیر که محبوب همه است جهت انصراف شخصی از دریاقت یارانه.(همانطوری که من ابرانی شعار حمایت از دولت میدهم و توقع دارم که دولت به شعار هایش عمل کند میبایست من هم در این شرایط عملی انجام دهم.
3-واریز یارانه به حسابها و مسدوود نمودن ان وقول دادن به مردم که بمحض اصلاح وضعیت قابل پرداخت گردد
4-در دراز مدت نیاز به کار فرهنگی مشابه ترکیه داریم انها بجای بالا بردن حقوق کارکنان دولت و کارگران و ایجاد تورم فرهنگ سازی کردنند وقروشگاهای زنجیره ای دزر یسیاری از نقاط شهر ها بخصوص مستصعف نشین ساختند و اجناس را با همان کیفیت با قیمتی ارزانتر فروختند و به مردم گفتند که این فروشگاها مخصوص مستضعفین است وجدانن انهایی که وضع مالی خوب دارند از اینجا خرید نکنند. جه اشکالی دارد که ما از کارهای خوب دیگران الگو بگیربم تمامی پیشنهادات من منوط به صداقت دولت است جون اگر پدر سالم باش پسر پیرو او خواهد شد وگر نه هر انجه که در دولت قبلی دیدیم دوباره تکرار میگردد امیدوارم موفق باشبد
امیدوارم موفق و پیروز باشید.
حضور در محیط کار تا ساعت 16:15 به جز خستگی، اتلاف وقت و انرژی، احساس کسالت، دامن زدن به افسردگی و اضطراب ، بدرفتاری با اعضای خانواده( به خطر انداختن سلامت روانی و جسمانی خانواده) و درنهایت انزجار و نفرت از کار و گاهاً مسئولین هیچ نتیجه ی دیگری ندارد.
خودمان را گول نزنیم، اضافه کردن ساعت کار باعث افزایش بهره وری نمی شود. یک فکری در این خصوص بنمایید. تشکر.
با سلام و احترام
اینجانب کارشناس ارشد مالی در یکی از بانکهای مهم کشور و شاگرد جنابعالی می باشم ولی متاسفانه می خواستم خدمتتان عرض کنم که علیرغم داشتن مرتبط ترین مدرک تحصیلی با امور بانکی می باشم و حدود 28 سال نیز در بخش های مختلف بانک اعم از صف و ستاد بانک( شعب و ادارات بانک در بخشهایی ریالی و ارزی در داخل و خارج از کشور ) انجام وظیفه نموده ام ولی بنا بر دلایلی از جمله صرفا در نظر گرفتن منافع بانک فقط و وابسته نبودن به برخی جناح ها و دسته بندیها در این بانک در جایگاه مورد نظر قرار نگرفته تا از این تجربه اندوخته شده و هزینه های زیادی که بانک جهت آموزش اینجانب در داخل و خارج از کشور متحمل شده بهره گیری شود و از اشخاصی در جایگاه مدیریتی در این بانک استفاده می شود که مستحق پست ها و مناسب اشغال کرده ، نمی باشند لذا این امر باعث گردیده تا مشکلات و موانع بسیار زیادی برای این بانک بوجود آمده که نه تنها سود دهی را بامشکل ایجاد نموده بلکه باعث گردیده تا قیمت تمام شده پول نیز بسیار بالاتر از حد مورد انتظار باشد لذا از حضرتعالی به عنوان مقام مطلع و موثر در تصمیم گیری در سطح عالی
استدعا می کنم انتصابات در سطوح مختلف مدیریتی بانکها را مورد تجدید نظر قرار دهید که این مهم بتواند در امور خدمات رسانی بانکها و رفع موانع موجود بسیار تاثیر گذار می باشد
مزید استحضار بکار گیری افراد فاقد صلاحیت مدیریتی و تصمیم گیری در این بانک و بالتبع در سایر بانکها اثار تخریبی بیش از تحریم بانکها در سطح بین المللی گداشته است
لذا از آن مقام محترم استدعا دارم در صورت مطالعه موارد معروضه فوق در صورت صلاحدید مقرر فرمایید
از طریق ایمیل مذکور تماس حاصل نمایند تا موارد مورد نظر دقیقا به سمع و استحضار جنابعالی برساند در پایان با توجه به همیت و نیات دولت خدمتگزار از جمله حضرتعالی در بهبود اوضاع اقتصادی و امور بانکی تقاضای دستور پیگیری دارم
با تجدید احترام و ارادت
با سلام و احترام همانگونه که مستحضر می باشید یک روند خاص در بکار گیری افراد در پست های مدیریتی در بانکها بلاخص در بانک ........صرفا بر اساس رابطه می باشد و ضابطه مندی ( بکارگیری افراد لایق و دلسوز و کاردان) که این امر با عنایت به جایگاه خاص و منحصر به فرد بانکها در جامعه و مجری سیاست های پولی در سظح کلان می باشند و بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه ناشی از عملکرد بد مدیریتی در تامین و تخصیص منابع می باشد که انهم بنا بر سو مدیریت و اعطای تسهیلات بدون توجیهات کارشناسی و فنی صرفا به تورم مطالبات معوق و لاوصول تبدیل می گردد و همچین قدرت تسهیلات دهی مناسب و بجا را تحلیل می برد و صرفا با توجه به سود نرخ غیر واقغی ( کمتر از نرخ تورم و میزان کاهش ارزش پول ملی ) اشخاص با نفوذ با انجام لابی از این رانت و گپ برای امور سفته بازی و بهره گیری از مابه التفاوت نرخ سود واقعی بازار و سود بانکی تسهیلات در یافت می نمایند که این امر به موجب افزایش دلال بازی و افزایش ضریب فزاینده پولی و بالتبع ازدیاد سح عمومی قیمت ها خواهد شد که باغث افزایش سطوح طبقاتی بین طبقات مختلف حامعه می گردد
لذا شایسته است دستور فرماییددر مورد بکارگیری افراد لایق در مدیریت میانی و عالی بانک بر اساس شایسته سالاری اقدام مقتضی با ملحوظ داشتن منافع عموم جامع به عمل اورند.
پیشاپیش از بذل عنایتی که معمول خواهید فرمود سپاسگزارم
ارادتمند
ارادتمند
لطفا برای مهار تورم و رکود از همه ی افراد مجرب حتی منتقدانتان کمک بگیرید چه اشکالی دارد مثلا از همین آقای مومنی کمک بگیرید
لطفا برای مهار تورم و رکود از همه ی افراد مجرب حتی منتقدانتان کمک بگیرید چه اشکالی دارد مثلا از همین آقای مومنی کمک بگیرید
بی شک نوشته های بنده و دیگر عزیزان که وقت گذاشته و نکاتی را در جهت اصلاح امور بیان نموده اند به سمع ونظر جناب دکتر طیب نیا که هیچ و حتی مدیران رده چهار و پنج وزارت هم نرسیده و نخواهد رسید و گرنه بنده بیش از چند ماه از اولین نظر بنده می گذرد و کوچکترین تماسی با بنده برقرار نگردیده قابل به ذکر است که حقیر بعنوان دبیر کمیته بانکها و موسسات مالی و اعتباری ستاد انتخاباتی دکتر روحانی نیز افتخار فعالیت داشتم.
در هر حال باز هم به امید واهی نکامی چند به استحضار می رساند:
پس از انتصاب غیر کارشناسانه جناب دکتر همتی بعنوان مدیر عامل بانک ملی روند اشتباه با انتصاب دو بزرگوار دیگر خارج از سیستم کارکنان بانک ملی بعنوان اعضای هیئت مدیره بانک ادامه پیدا کرد. وظیفه خود می داند تا با تمام وجود و قاطعیت تمام و مستند به چند دوره قبل از اینگونه انتصابات غیر کارشناسانه پیشگیری شود تا بانک ملی که در هشت سال اخیر اسیر باند وباند بازی ها فقط به دلیل انتصابات مدیران و اعضای محترم هیئت مدیره خارج از بانک می باشد.
انتصاب دکتر انصاری، خاوری و حیدری که هر کدام با حشم و خدم و مشاوران و ... خود بار های مالی غیر قابل جبرانی را به این بانک وارد نمودند.لذا جناب دکتر طیب نیا مدبرانه تر تصمیم گیری بفرمائید و از مشاوران دلسوز تر سود ببرید. این روند قطعا به ترکستان ختم خواهد شد. پس قبل از اینکه شما هم باری بر بار های گذشتگان بی خرد بیفزائید سنجیده تر عمل نمائید و در انتصابات در بانک ملی از خیل عظیم کارکنان خدوم با سوابق ارزنده که در این هشت سال مورد بی مهری قرار گرفته اند بهره لازم را ببرید و در هیئت مدیره بانک از آنها بهره بجوئید.
اینجانب بعنوان دبیر کمیته بانکها و موسسات مالی و اعتباری ستاد جناب رئیس جمهور آمادگی خود را جهت ارائه راهکارهای کارآمد و بهتر به حضرتعالی اعلام می دارم.
من منتظر تماس حضرتعالی می باشم.
ارادتمند
قنبری
امكان افزايش صادرات نفت و افزايش مبادلات با خريداران سابق نفتي.
• تزريق درآمدهاي نفتي به طرحهاي عمراني و سرمايه گذاري.
• استفاده از تجربه و تخصص ساير كشورها در بخش هاي عمراني كشور و افزايش توان علمي و فني كشور
• كاهش فعاليتها و هزينه هاي مرتبط با دورزدن تحريمها و انعاس منفي افكار عمومي و افزايش اعتماد سازي نسبت به فعاليتهاي ايران.
ب- منافع حاصله براي كشورهاي طرف معامله با ايران:
* بازگشت منافع حاصل از خريد نفت ايران در شرايط فعلي تحريمها.
* افزايش سطح مبادله اقتصادي و فني با ايران و منتفع شدن شركتهاي داخلي كشورهاي فوق در گسترش و صدور كالا و خدمات به ايران.
* كمك به روند شفاف سازي فعاليت هاي اقتصادي و صلح آميز از فعاليت هاي اقتصادي ايران.
good evening
pls receive my advise
با سلام و خسته نباشید.
یارانه کلیه اقشار جامعه میتواند برای همیشه و دایم به حساب انها ریخته شود بدینصورت که یارانه دهک های بالای جامعه به حسابشان واریز ولی بلوکه شود.این بلوکه ماندن میتواند بمدت چند ماه و به تعداد هر چند دهک و حتی بصورت تناوب یا یک درمیان صورت پذیرد. یارانه دهک های غیر فقیر میتواند بصورت سهام یا اوراق مشارکت یا صورتهای دیگر پرداخت شود تا این مبلغ کلان به سمت صنعت سوق داده شود و از تورم جلوگیری کند. متشکرم
من لیسانس حسابداری دارم و در اداره مالیاتی مشغول به کار هستم.
برای مبارزه با ویژه خواری و یافتن اقتصاد های زیرزمینی و بالا بردن سهم مالیات در بودجه کشور به مواردی اشاره می کنم:
1- ماهیانه حدود 3400میلیارد تومان نقدینگی به جامعه تزریق می شود که خود باعث تورم است اگر دولت با وضع یک قانون ماهانه مثلا مبلغ 1500 تومان از یارانه هر فرد به عنوان مالیات سرانه قبل از واریز به حساب شخص کسر نماید سالانه حدود 1350میلیارد تومان به درامد دولت اضافه می شود که نحوه هزینه کردن آن نیز، در صورت تمایل شرح داده خواهد شد.
2- صندوق های قرض الحسنه محل های مناسبی برای فرار مالیاتی و ایجاد عدم شفافیت در بازار می باشند که باید اساسنامه ای برای این صندوق ها آماده شده و به تصویب رسیده و ابلاغ شود و در صورت امکان در یک بانک جدید با اساسنامه صندوق های قرض الحسنه متمرکز شوند.
3- اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیاز به اصلاح و حذف معافیت ها دارد البته معافیت ها باید به صورت دیگر اعمال شوند.
4- ایجاد حساب بانکی با شماره کد ملی به این صورت که هر فرد تنها دارای یک حساب بانکی در سیستم بانکی کشور باشد و تنها انتخاب نوع بانک و حساب به عهده فرد باشد
5- اجرای قانون مبارزه با پولشویی با رقم پایین تر
6- مجهز کردن تمام شرکت ها و فروشندگاه به دستگاه های pos و ملزم کردن آنها به استفاده از آن
با تشکر از این سیستم شما
در راستای کاستن هزینه ها لطف کنید هزینه های مربوط به خرید مسکن، اجاره مسکن مدیران ، نمایندگان و... را قطع کنید چون بسیاری از کارمندان از این مساله بی بهره اند و با کاستن این هزینه های زائد، می توانید بسیاری از یارانه ها را که قصد قطعش را دارید را تهیه کنید.
به طور مثال مدیری که چند خانه دارد؛ چرا با پول بیت المال خانه اجاراه می کند؟
مساله ی گرانی آنقدر مشهود است که نیازی به فهرست کردن قیمت اجناس نمی باشد و به قول معروف «روشن تر از خورشید است». هر از مدتی موجی از گرانی ایجاد می شود و معمولا استارت آن نیز دولت می زند. تا حالا اینطور بوده که قیمت خدمات دولتی اعم از گاز، برق، آب، تلفن، بنزین و ... گران می شود
و بعد نوبت به بازار خصوصی می رسد و هر کس به هر مقدار که تشخیص دهد کالا و خدمات خود را گران می کند!
کافی است سری به بازار بزنید و یک کالا یا خدمت را در چند مغازه در یک شهر و حتی یک خیابان قیمت کنید آن وقت «تفاوت را احساس می کنید». افراد با انصافِ بازاری نیز از سوی نوکیسه ها در فشارند که «قیمت را خراب نکنید»! حالا این گرانی ها از یک طرف و بی انصافی برخی بازاریان نیز از یک طرف باعث می شود که علاوه بر فشار اقتصادی، فشار روانی نیز بر مردم وارد شود، که تحمل این دومی به مراتب سخت تر است.
علت این نابسامانی آن است که متاسفانه سازمان بازرسی و مجامع امور صنفی آن طور که باید توانایی مقابله با این معضل را ندارند و کسی به کسی نیست. هر کس هم در بازار، انصاف به خرج دهد ناشی از فرهنگ «حلال و حرام» و «وجدان فردی» است که به تعدادشان کاری نداریم!
پیشنهاد : آگاهی مردمی؛ نظارت مردمی بر قیمت اجناس و خدمات
متاسفانه مردم نسبت به قیمت بسیاری از کالاها و خدمات آگاهی ندارند و همین امر باعث سوء استفاده ی برخی افراد شده است. اتاق اصناف و مجامع امور صنفی هر شهرستان باید قیمت کالا و خدمات را در یک سایت اینترنتی درج نمایند تا مردم، هم قبل از خرید و هم پس از آن بتوانند از قیمت کالا و خدمات دریافتی آگاهی داشته باشند. و در صورت ضرر و زیان با استناد به نرخنامه ی یک مرجع صنفی بتوانند از حق خود دفاع کنند. یعنی این خود مردم هستند که می توانند از حق خودشان دفاع کنند و گرنه با کمال تاسف طبق آن چیزی که تاکنون وجود داشته بقیه توانایی مقابله با ظلمی که در این زمینه بر مردم وارد می شود ندارند!
البته در شهر شیراز سایت اینترنتی اتاق اصناف وجود دارد که این سایت (http://www.otagheasnafshiraz.ir) به روز نمی باشد و قیمت برخی خدمات آن مربوط به سال 1387 می باشد!!! و یا در برخی مغازه ها و مشاغل نرخنامه هایی نصب شده که این هم کاربرد مورد نظر را ندارد.
در همین شرایط اقتصادی در برخی شهرهای کشور که مردم نسبت به حقوق خودشان آگاهی بیشتری دارند فشار کمتری احساس می کنند.
مسئولین محترم،وزیر اقتصاد،ریاست سازمان هدفمندی یارنه ها
چه ترسی در دولت یازدهم وجود دارد که می خواهد راه آقای احمدی نژاد را ادامه دهد؟؟؟
آیا فکر می کنید اگر یارانه ی ثروتمندان حذف شود و به جای آن مردم شاهد برگشت اعتبار پول ملی و درست شدن چرخه ی اقتصاد باشند مردم از شما ناراضی می شوند؟؟متاسفانه بنده احساس می کنم دولت محترم در راه سازش با زیاده خواهی ها قرار گرفته!!!در کجای دنیا چیزی به نام سهم نفت یا گاز داریم؟مگر مردم روسیه سهم گاز دارند؟چرا به این جریان هدفمند که می خواهند شما را ادامه دهنده ی راه احمدی نژاد جلوه دهند پایان نمی دهید؟؟واقعا متوجه تبلیغات هدفمند اینان نیستید؟؟نمی دانم اگر نظر شما به عدم ریزش رای در دوره ی بعدی است که مطمئن باشید با افزایش بیکاری و طلاق و تورم کاهش قدرت خرید مردم و گسترش خط فقر به دلیل پرداخت بودجه ی عزیم بیت المال به ثروتمندان از طریق یارانه ی نقدی این ریزش شکل خواهد گرفت،سازش چه معنایی دارد؟؟
چرا 45 هزار تومان یارانه باید پول بنزین دور دور یک اقازاده ی مرفه باشد؟؟چرا باید با ان سرمایه گذاری کند و مردم فقر که ندارند ان را خرج کنند و این یعنی اختلاف طبقاتی و عدم وجود برابری های اجتماعی مورد نظر رهبری در طرح اقتصاد مقاومتی،آیا کار سختی است که طرح حذف و جریمه ی ثروتمندا طبق قانون را انجام دهید؟؟مگر هشدار داده نشد ثروتمندان ثبت نام نکنند اگر نه...؟؟؟70 میلیون نفر فقیر و نیازمند یارانه هستند؟؟آیا کار سختی است در یک اقدام هماهنگ و با مشورت با رهبری از همین فردا اعلام شود جز نیازمندان واقعی یارانه همه ی افراد قطع و صرف اشتغال زایی و تولید و اقتصاد و درمان و آموزش و پرورش می شود؟؟آخر کمی به فکر این پول و سرمایه ی ملی باشید و با ثروتمندان سازش نکنید.
می خواستم بدونم از چه طریقی می توانم به اثری که وزارت اقتصاد واموردارایی باعنوان((کارنامه اقتصادی 8ساله دولت احمدی نژاد))منتشر کرده دسترسی پیدا کنم.
با این کار هم تعداد انصرافی ها بالا میره هم بخش مسکن رونق میگیره، هم اینکه تبعات اجتماعی نداره.
لطفاً بهش فکر کنید
به نظر من که بهترین کار اینه که دولت بررسی کنه و آنهایی که درآمد بیش از آن مبلغ مقرر دارند را از دریافت یارانه حذف بکنه. همین!
قیمت خود رو را افزایش دهید و به فشار ها اهمیت ندهید
ما حمایت می کنیم
البته به شرطی که روی خودرو ساز ها نظارت کنید آن ها را مجبور به انجام کار هایی کنید که به صلاح کشور است
چند مشکل راه حل های آن به عنوان پیشنهاد خدمت شما ارسال می شود:
1-مشکل قرار داد کار معین وپیمانکاری دارای پرداختی مشخص،تعریف شده وقانونی نیست؟
پیشنهاد:لطفا" توسط ذیحسابان به صورت قانونی به ین امور ورود ویک حکم وپایه قرارداد قانونی که در سراسر کشور اجرای شود ،عملیاتی گردد.
2-مشکل جذب وبه کار گیری نیروهای موقت که متاسفانه بر هزینه های جاری وبودجه دستگاه ها فشار وادرد می کند وباعث ایجاد ناهنجاری ر مدیریت بودجه ای؟
پیشنهاد:جذب این نوع نیرو بایستی با مجوز خزانه ومعاونت برنامه ریزی (سازمان مدیریت)انجام ودر غیر این صورت جذب این نوع نیروها غیر قانونی وتخلف حساب می شود.
3-مشکل اعتبارات عمرانی مصوب وتخصیص یافته که دستگاه ها اجرایی سالانه با همان نام وردیف اعتبارات جذب نموده وگزارش ملموس از عملکرد واثر بخشی آن انعکاس پیدا نمی کند؟
پیشنهاد:سالانه کمیته اعتبارات عمرانی توسط ذیحساب دستگاه،مدیر، کارشناس بودجه وکارشناس دیوان محاسبات در بهمن ماه هرسال جلسه تشکیل واز هزینه کرد سالهای قبل ونتایج حاصله واعتبارا پیشنهادی بررسی وگزارش آن را به معاونت برنامه ریزی وخزانه جهت تصمیم گیری ارسال گردد.
4-مشکل تنظیم حساب دستگاه های اجرایی که به صورت یکسان وواحد انجام نمی گیرد؟
پیشنهاد: خزانه داری کل با توجه به پیشرفتهای نرم افزاری دفاتر مالی ادارات ووزارت خانه ها را طراحی (حتی دفاتر بودجه)وابلاغ نمایید.
یکی از ویژگیهای بارز آن آنلاین بودن آنها با خزانه باشد.
از این که مزاحم وقت شریف وگرانبها شدم معذرت می خواهم ودوست داشتم که آزروهای شغلی خودم را خدمت شما مطرح نمایم .
با سلام و احترام. بنده رییس گروه مالیاتی در جزیره کیش هستم. از شما به عنوان وزیر اقتصاد و عضو شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد می خواهم تا یک بار برای همیشه وضعیت امور مالیاتی در مناطق آزاد را از حیث مدیریتی و ابهامات فنی موجود حل کنید. در غیر این صورت ادامه این روند به جریان سرمایه گذاری در این مناطق و خزانه آسیب می زند.
با احترام.