بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۳
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶

مخاطبان گرامی؛

ضمن تشکر از توجه شما به مسائل و مشکلات کشور، درصورت تمایل نظرات و پیشنهادات سازنده خود را به وزارت صنعت،معدن،تجارت در ذیل همین خبر ارائه نمایید.

ضمناً مخاطبینی که مایل به انتشار نظرات خود در این صفحه برای عموم نیستند، حتما در انتهای پیام ذکر نمایند. درغیر اینصورت منتشر خواهد شد.

نظرات ارزشمند شما از پایان مهرماه به صورت آنلاین در اختیار مدیر کل محترم روابط عمومی این وزارتخانه جهت بررسی و اقدامات لازم به صلاحدید اداره کل، قرار خواهد گرفت. پیشاپیش از اینکه با انتقادات و پیشنهادات خود، دولت تدبیر و امید را در پیشبرد اهداف راهبردی خود که همان اجرای عدالت در تمامی حوزه ها و سطوح مختلف است یاری می کنید، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۳۴
انتشار یافته: ۴۶
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
0
5
در خصوص صنعت من پیشنهاد می کنم که به جای واردات کالاهای صنعتی (اعم از وسایل الکتریکی مانند تلویزیون، کولر، موبایل و ....) ترتیبی و سیاستی اتخاذ گردد تا شرکت های بین المللی (مانند سونی، پاناسونیک، سونیا، هیوندا، ال جی، و ...) ، به قصد تولید این کالاها در ایران سرمایه گذاری کنند. الان نمایندگی این شرکت ها در ایران، نمایندگی خدمات می باشد. اگر به سمت سرمایه گذاری صنعتی این شرکت های بین المللی برویم
1- اشتغال را بالا خواهیم برد
2- نرخ رشد سرمایه گذاری، بالا خواهد رفت
3- می توان به این طریق، پایگاه های صادراتی برای این شرکت ها برای کشورهای منطقه ایجاد شود، که در حقیقت، به حساب صادرات ایران نیز نوشته می شود
4- به این ترتیب، روابط بین الملل ایران تقویت خواهد شد
5-...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
لطفا بگن میزان سرمایه شون و تعداد شرکتهایی که مدیریت دارند و از کجا آورده اند!
استعفا بخاطر طرح سبد کالای خارجی و شیوه توزیع و مرگ چند نفر!
ناصر مرزبانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
0
5
به نام دوست
با سلام و عرض ادب
قصد دارم با توجه به حضور پانزده ساله در سطوح مختلف صنعت خودرو ،توصیه های خود را در این زمینه اعلام نمایم:
متاسفانه صنعت خودرذو دچار مشکلات عدیده ای است که مهمترین مشکل"سوئ مدیریت حاکم بر این صنعت" و کوچکترین مشکل"تحریم ها"هستند!
و این در حالی است که مجموعه داشته ها و محدودیت های ایجاد شده در این صنعت به نظر من شرایط بسیار خوبی برای ورود به مرحله خودکفایی در فن آوری خودرو و دسترسی به سطح قابل قبول کیفی و کمی و رقابت در سطح بین المللی است،البته به شرط تحقق موارد زیر:
1 - در سه زمینه در صنعت خودرو فساد وجود دارد:
الف - م... حاکم بر توزیع و فروش خودروهای تولیدی.
ب - م... حاکم بر تهیه و تامین قطعات و عدم حاکمیت شایسته سالاری در این بخش از بدنه کار
ج - عدم مهارت و تخصص مدیران رده های میانی و عملیاتی ودر نتیجه ضعف کیفی شدید در محصولات و خدمات پس از فروش
د - بزرگی بیش از حد و خارج از استاندارد بخش های مختلف صنعت خودرو
و - عدم وجود رقابت بین خودرو سازان حتی داخلی!توضیح اینکه جز در مورد محصول تندر،بقیه محصولات هر کارخانه در محدوده قیمتی خاصی قرار دارد که با یکدیگر هیچ تداخلی ندارند و در نتیجه عملا هر یک مشتریان خاص و انحصاری خود را دارند و عملا هیچ رقابتی وجود ندارد.
به نظر من راه کلی رفع موارد فوق انتخاب مدیرانی عالم و با تجربه و شجاع برای هریک از دو صنعت کشور و دادن اختیارات لازم و حمایت محکم و بی دریغ از آنان می باشد.
2 - با توجه به سابقه بیش از پنجاه ساله در این صنعت و انجام پروژه های با ارزشی و در نتیجه وجود متخصصان با سواد و با تجربه،هنوز با استفاده از این نخبگان که با هزینه های بسیار زیادی به این توان رسیده اند،هیچیک از دو صنعت بزرگ ما یک واحد واقعی و عملیاتی در زمینه تحقیق و طراحی و ارائه محصولات بومی و مناسب برای بازار های ایران و کشورهای اطراف ندارند.البته نمایش این کار را می دهند اما در عمل تا بحال کوه مراکز تحقیقاتی خودروسازان ،م... زاییده است!
در باره علل پیدایش این موارد و راه حل ها و رسیدن به یک سطح رقابتی در یکی دو برنامه کلان چهار ساله باید به تفصیل نوشت که در این فضا امکان آن وجود ندارد و در صورت لزوم با کمال میل و بدون هیچ منت و چشمداشتی آماده بیان ریز مطالب هستم
یا حق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
0
1
اینجانب 15 سال هست که کارگر شرکت دخانیات هستم در طول 8 سال گذشته بالغ بر 8 مدیرعامل به این شرکت آمده و رفته اند. برخی صنعتی برخی نظامی و برخی امنیتی از سردار نیروی انتظامی و سپاه گرفته تا فرماندار تهران و نماینده شکست خورده در انتخابات مجلس از مدیر ستادی وزارت صنایع گرفته که در دوره باعث شد بحران بزرگی در تمام زمینه ها به این صنعت وارد شود .
اما با آمدن مهندس نجفیان و حمایت گسترده وی از کارگران و پیشرفتهای صورت گرفته ما نگران تغییرات مجدد هستم . من طرفدار دکتر روحانی بوده و خواهم بود ولی این بنگاه اقتصادی که روزهای خوبی را در حال گذار دارد با تغییر مدیریت مجدد دچار بحران نکنید
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
0
3
با سلام
اینجانب به عنوان فردی که حدود 20 سال در صنعت خودرو حضور داشته ام باید بگویم که صنعت خودرو در این سنوات عقب گرد داشته است که دلایل زیر را بیان میکنم
1-حاکم کردن مدیران سیاسی و عموما دست چندم بر شرکتهای خودروساز
2-ایجاد شبکه های ناسالم در تامین قطعات و توزیع خودرو که به ویژه در سنوات اخیر به اوج خود رسیده است.
3-انهدام تقریبی حوزه های مهندسی و تحقیقات ومنتج آن دلسردی نیروهای کارامد تحقیقاتی در شرکتهای موجود (که میلیاردها هزینه آموزش ،پرورش وتجربه اینان شده ) و هجرت عمده این نیروهای به خارج از کشور و یا صنایع غیر مرتبط خودرویی کشور شه است.
مباحث بسیار است ولی به همین بسنده میکنم که حجم عظیم فساد ایجاد شده در این سنوات به راحتی از سازندگان قطعات البته در فضای امن از گزند مدیران ارشد خودروسازی قابل استعلام است.
انتظار از دولت امید و تدبیر حاکمیت نیروهای پاکدست و متخصص در این
حوزه به جای نیروهای SHOW man
و شعاری و ... است.به امید موفقیت دولت امید و تدبیر
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
0
5
سخنگوی کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: در جریان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد 100 خودوری مگان با قیمت 80 میلیون خریداری شده، اما بعد از اجلاس با قیمت 15 میلیون به برخی نورچشمی ها فروخته شده است و این خلاف قانون اساسی و قانون خدمات کشوری است.
محمدرضا فقیهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
0
3
سلام
چند سالی است که صنعت خودرو با تولید خودروهای الکتریکی دچار تحول شده و روزبروز در حال گسترش است. متاسفانه به دلایلی که بر همگان روشن نیست کشور ما از استفاده از این خودروها بی بهره است. استفاده از این خودروها در تهران و شهرهای بزرگ چه بعنوان وسیله نقلیه عمومی و چه شخصی میتواند تاثیر بسزایی در کاهش الودگیها و همچنین کاهش مصرف بنزین داشته باشد. این ایده که امید است بزودی شاهد پیاده شدن آن باشیم مزایای دیگری هم دارد که بدلیل لزوم خلاصه گویی از ذکر آن خودداری میشود.
مفید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
0
5
با سلام
لطفا" جلو تولید خودرو چینی را در سایپا بگیرید. شرکت بن رو از طرف سایپا در حال عقد قرارداد برای مونتاژ خودروهای چینی بی کیفیت می باشد. علاوه براین شرکت بن رو زیرساختهای لازم برای تولید با کیفیت خودرو را ندارد و بی کیفیت ترین پراید را تولید می کند. پیشنهاد می شود در مرحله فعلی تحریم تیراژ تولید تیبا معمولی و هاچ بک را بالا ببرند ( البته با حفظ کیفیت) و پای خودروهای بی کیفیت چینی را به ایران باز نکنند.باتشکر
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
با سلام
حالا که صنعت خودرو وارداتیست ، یک خودرو خوب از بهترین شرکتهای دنیا را بیاورید و مونتاژ کنید مانند: فولکس یا تویوتا و یا نیسان. ازیک کشوری که صاحب تکنولوژیست مانند آلمان.
نیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
0
2
سلام
تو را به خدا ترتیبی اتخاذ نمایید که فروشگاه های بزرگ مانند رفاه و شهروند برای تمام کالاها برچسب قیمت بچسبانند.
ناصرمعصومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
0
3
با سلام و آروزی موفقیت برای آقای وزیر وتمامی همکاران در مجموعه وزارت به نظر می رسد جهت حمایت از مصرف کننده وتولیدکننده بهتراست رقابت در مساله خودرو رسماً عملی بشه وتازمانی که تعرفه خودرو به حد مناسب نرسه مردم ازدست این دوشرکت بزرگ خودروساز رهایی نخواهند یافت پیشنهاد دوم:
- تولید خودرو با ارز مبادله و واردات با ارز آزاد با تعرفه کمتر
ناصرمعصومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
2
باتشکر ازوآرزوی موفقیت به دولت تدبیروامید وبویژه همکاران خوددرمجموعه وزارت درمورد خودکفایی گندم گیشنهاد می شود بجای افزایش قیمت خرید گندم دولت جهت ترغیب کشاورزان به بالابردن کیفیت گندم نسبت به استفاده ازابزارهای تشویقی ازجمله تخصیص وام های کم بهره برای توسعه بخش کشاورزی اشتفاده نماید چون دادن یارانه موجب رانت خواهد بود باتشکر معصومی از سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان شرقی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
3
لطفا از کارآفرینی اینترنتی حمایت کنید . متاسفانه وزرات صنایع به جایی حمایت سنگ اندازی میکند ایجاد کسب و کار اینترنتی نیاز به جا و مکان و اجاره های میلیونی ندارد ولی متاسفانه وزارت صنایع سایت ها را مجبور کرده حتما جا و مکان داشته باشند .برای کمک به بیکاران لطفا گرفتن نماد اعتماد الکترونیک را یا ساده تر کنید یا کلا این قانون را بر دارید
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
2
برزگری رویاروی روسای سابق !
در روزهای ابتدایی که جناب آقای محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسیده بود "تب" بعضی دوستان برای پوشیدن کاپشن احمدی نژادی آنچنان بالا رفته بود که بعضی سودجویان با واردات این کاپشن ها به نان و نوایی رسیدند . بعضی دیگر هم برای اینکه ارادت خالصانه خود را به مدیریت جدید نشان بدهند برای پست و مقام دنیوی ؛ چهار تا فحش و ناسزا نثار "دوم خرداد" و عقبه آن نموده و "سوم تیر" را دوران شگفت انگیز عصر جدید می نامیدند . این دوستان عزیز که مدتها با مدیریت های اعجاب برانگیز خود مشکلات بسیاری در اقتصاد ؛ صنعت و تجارت برای مردم و کشور ایجاد نمودند ؛ پس از 24 خرداد 92 ناگهان شروع به انتقاد از سیاستهای دولت گذشته نمودند.سیاستهای که خود از بنیانگزاران و مجریان آن بوده اند. عصر امروز دو مصاحبه از آقای مهندس برزگری ریاست سازمان ملی استاندارد با یکی از خبرگزاری های معروف کشور موجی از شگفتی در میان صاحب نظران و کارشناسان صنعت و تجارت ایجاد نمود . در اولین مصاحبه آقای برزگری با انتقاد شدید از احمدی نژاد و محرابیان وزیر سابق صنایع با اشاره به اینکه سازمان استاندارد در هشت سال گذشته شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذشته اذعان نمود:
"بنده دبیر شورای عالی استاندارد بودم اما بدون اطلاع من وزیر و مسوول مربوطه به شورا پیشنهاد می داد و شاهد بودیم که این پیشنهاد به صورت مصوبه تعویق نصب دو ایربگ روی خودروهای داخلی از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است"
این در حالی است که تا آخرین روز کاری دولت آقای احمدی نژاد ایشان کوچکترین اعتراضی در خصوص مصوبات دولت نداشته و تنها با گذشت یک هفته از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد ؛ ایشان از اجرا نشدن مصوبه دوایربگ شدن خودروها که حاصل پیگیری پلیس و نه سازمان استاندارد بوده ؛ انتقاد کرده و در تمام دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد جرات کوچکترین اعتراض و انتقادی نسبت به اینگونه مصوبات غیر قانونی نداشته است . در حالی که بهترین کارشناسان و مدیران این مرز و بوم در هشت سال گذشته به دلیل انتقادهای دلسوزانه و حتی در همین سازمان استاندارد به دلیل اختلاف نظر فکری با دولت قبل کنار گذاشته و برکنار می شدند ؛ سکوت و همراهی افرادی همانند برزگری با سیستم تک محوری و غیر کارشناسی دولت قبلی باعث ضایعات فراوانی در کشور گردید . حال چه اتفاقی افتاده که آقای برزگری پس از هشت سال و در حالی که این روزها غزل خداحافظی وی از ریاست سازمان خوانده می شود به فکر دفاع از حقوق مردم و شهروندان افتاده است ؟ آقای برزگری باید به کارشناسان استاندارد پاسخ دهد چرا مدیر افشاگر برنجهای آلوده را برکنار و در حالی که دولت هندوستان خود آلوده بودن برنجها به سم ارسنیک را پذیرفت ؛ ایشان حاضر به قبول نظر کارشناسان خود نشد و نظر دوستان بالادستی در وزارت بهداشت را پذیرفت ؟ آقای بزرگری باید به اهل فن بگوید اگر با محرابیان اختلاف داشته است چرا فردی 28 ساله و از افراد نزدیک به محرابیان را بعنوان معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان منصوب نمود؟ مگر می شود با کسی اختلاف نظر داشت و بعد دوستان نزدیک آن شخص را در پستهای حساس سازمانی گمارد؟! آقای برزگری باید مشخص کند چرا در مقابل تعطیلی شورای عالی استاندارد در هشت سال گذشته سکوت کرده و اجازه داده تا کمیسیون زیر بنایی دولت با تصمیمات غیر کارشناسی خود سازمان استاندارد را تا این حد تضعیف نماید؟ آقای برزگری که در ایام عید نوروز سال 90 با سرو صدای فراوان و تشکرهای پیاپی از احمدی نژاد "استقلال" سازمان استاندارد را از مجموعه وزارت صنعت اعلام کرده بود ؛ اکنون باید پاسخ دهد چرا این سازمان نقشی در نهاد ریاست جمهوری نداشته و اصلا دستگاه ایشان بعنوان معاون ریاست جمهور به رسمیت شناخته نمی شود؟ برزگری با فرا افکنی در ادامه مصاحبه خود ,علت برکناری خود را مقاومت در مقابل خودرو سازان دانسته و می گوید " در سال 1389 اعلام کردم که پنج خودرو غیر استاندارد است و مردم این خودروها را نخرند. آقای محرابیان به من زنگ زد و گفت این حرف را تکذیب کنم که من گفتم این کار را نمی کنم . وی نیز به من گفت فردا سر کار نیا چون برکنار شده‌ای . من هم گفتم هر کاری دلت می خواهد بکن و همان موقع گوشی را خاموش کردم" اما تمام اهل فن می دانند که برکناری برزگری در دیماه سال 91 و در زمان وزارت آقای غضنفری صورت گرفته و با دستورتحقیر آمیز آقای احمدی نژاد ؛ داماد 26 ساله ایشان به ریاست سازمان استاندارد منصوب و بعد از گذشت یک هفته و با عدول رییس جمهور از تصمیم خود ؛ ایشان با وضع تاسف باری دوباره به سازمان استاندارد برگشته و علیرغم بی مهری های رییس دولت وقت ؛ خود را سرباز کوچک احمدی نژاد نامید . آیا برزگری در همان زمان نمی توانست با دوخط استعفا از بی مهری های احمدی نژاد و دولت وی گلایه کرده و به دوران ریاست خود در سازمان استاندارد پایان دهد؟ فرا افکنی های برزگری در روزهایی که همه منتظر برکناری ایشان هستند به همین جا ختم نمی شود . دومین شوک خبری وقتی امروز روی داد که همان خبرگزاری مصاحبه کننده با ایشان و و همزمان با مصاحبه جنجالی آقای برزگری ؛ خبری مبنی برعضویت ایشان را در هیئت مدیره شرکت جمکو سبزوار تولید کننده ژنراتورهای برق اعلام داشته که با توجه به وظایف نظارتی سازمان استاندارد بر کیفیت محصولات تولیدی داخل کشور و شبهه استفاده از امکانات دولتی عجیب می نماید . در ادامه آقای برزگری مجددا با فراافکنی پاسخ داده که بابت عضویت خود در هیئت مدیره شرکت مذکور حقوقی دریافت نکرده و تنها برای سر و سامان دادن به اوضاع شرکت مذکور این مسئولیت را پذیرفته است !. برزگری در بخشی از مصاحبه خود با سیاسی کاری تمام از عدم حضور رییس جمهور قبلی در مراسمهای روزجهانی استاندارد در هشت سال گذشته گلایه کرده و در واقع این پیام را برای آقای دکتر روحانی و دولت تدبیر می فرستد که شما باید در مراسم روزجهانی استاندارد در 22مهر شرکت فرمایید . حضوری که می تواند بقای برزگری را برای چند وقت دیگر بیمه نموده و با خرید زمان به حضور خود در این سازمان عریض و طویل ادامه دهد .
جمعی از کارگران خطوط تولیدسایپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
7
دلایل پایین بودن کیفیت خودروهای سایپا:
1- عدم شایسته سالاری و فنی نبودن خیلی از مدیران سایپا .
2- تبعیض و اختلاف فاحش مزایای معاونین و مدیران با کارگران خط تولید که باعث بی انگیزه بودن کلیه کارکنان شده است. برای کاهش هزینه, آب معدنی و اضافه کار و آکورد, سرویس رفت و آمد کارگر را کاهش می دهند .معاونان و مدیران .. یک مگان به قیمت 30 میلیون تومان از شرکت دریافت می کنند. اخیرا" که تولید مگان کم شده تصمیم گرفته اند که مستقیم... میلیون تومان در ازای دریافت خودرو به حسابشان واریز شود.
3- اکثر مدیران سایپا(نه همه آنها)در حال ساخت و ساز خانه می باشند و یا شرکت قطعه سازی دارند و بعبارتی شغل دومشان سایپا است و خروجی برای سایپا ندارند. هرکدام از این مدیران فرصت طلب چند کارمند را جهت انجام ... اختصاص داده اند.
4- تصمیم گیری و تصمیم سازی که از اصلی ترین وظایف معاون و مدیر می باشد در سایپا انجام نمی شود و اکثرشان جهت حفظ موقعیت خود محافظه کار می باشند. حتی اهداف و برنامه های استراتژیک سایپا توسط کارشناسان تهیه و نهایی می شود.
5- بسیاری از نزدیکان پ... و کسانیکه در خصوص سازی شرکت نقش داشته و زمینه رانت خواری را برای آقای پ... فراهم کردند همچنان در حل رانت خواری می باشند و هر کدام عضو هیات مدیره چندین شرکت می باشند.
6- عملکرد کارگر, کارشناس هر سال ارزیابی می شود ولی معلوم نیست چرا عملکرد مدیران ارزیابی نمی شود و خیلی از آنها تغییری در رفتار و عملکرد خود نمی دهند.
آقای وزیر محترم لطفا" تیمی مستقل جهت سامان دادن به سایپا بفرستید و کارکنان سایپا و مشتریان مظلوم را از شر بعضی از مدیران بی سواد, فرصت طلب نجات دهید. باور بفرمائید مشکل اصلی صنعت خودرو سو مدیریت می باشد و نه تحریم.
پاسخ ها
مطلبی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
تا یکی دو ماهه آینده حدود دوهزار و پانصد نفر از سایپا اخراج می شوند. مدیران وابسته به پوستین دوز ( مدیر نظارت بر طرحها و معاون برنامه ریزی و باجناق ÷وستین دوز و ...) در حال ایجاد بحران و نارضایتی در پرسنل و کارشکنی در راه دولت می باشند. وزیر محترم لطفا" به داد سایپا برسید و به گفته ها و دروغهای مدیران سایپا توجه نکنید که فاجعه بزرگی در راه است.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
1
0
با سلام آورده اید از نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده بهره خواهید برد و آماد اید تا ایده های مناسب بگیرید ولی ظاهرا مسیر ی شده اید برای تخریب و کدر کردن مسیر . پیشنهاد میکنم
بعنوان یک سازمان معتبر حداقل مطالب را مطالعه و بعد در سایت قرار دهید تا جلوی افراد سودجو و فرصت طلب و کسانی که به هر عللی و ناتوانی فردی و اجتماعی و عقده های کودکی در سازمانها مشکل دارند شما را مثل ابزار در دست نگیرند. متشکرم
rastgoo
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
1
0
سلام
از اینکه اجازه میدهید مستقیمآ به افراد توهین شود تعجب کردم. مشکلات فراوانی وجود دارد از جمله خصوصی سازی خودروسازی بصورتی که این صنایع مادر را به گل نشاندند و اگر زودتر حونی به رگهای این صنعت تزریق نشود شاهد مرگی خواهیم بود که باعث بیکار شدن میلیونها نفر از کارگران مستقیم و عیر مستقیم خواهد شد.
تعطیلی این صنعت یعنی از کار افتادن بخش عظیمی از صنایع پلیمر و پلاستیک و فولاد و نساجی و پتروشیمی و نمایندگیهای مجاز و ...
از دولت توقع داریم دوباره صنایع خودروسازی را در چتر حمایتی خود گرفته و علاوه بر رشد و شکوفایی صنایع کشور آبروی جمهوری اسلامی را در این شرایط خظیر حفظ کند.
از هموطنان عزیز نیز خواهش میکنم بجای بازی با آبروی دیگران نظرات سازنده دهند و پیگیری تخلفات اتجام شده را به مبادی ذیربط بسپارند.
اكثريت كاركنان شركت سايپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
8
باسلام
از آقاي وزير درخواست مي كنيم به داد شركت سايپا برسند،معاونين و مديران سايپا كارهايي را كه انجام مي دهند با عمل يكي نيست و انجام چنين كارهايي باعث زمين خوردن سايپا شده است.به طور مثال معاونت برنامه ريزي جامع توليد شركت سايپاتمامي مزايايي مرتبط با كاركنان را قطع نموده است ولي خودش ماشينش را در بهترين مكان انبار مواد شيميايي ر زير سوله پارك مي نمايد.و خودش براي كار هاي شخصي و شركت از ماشين شركت استفاده مي نمايند.يا چطور اضافه كار در روزهاي تعطيل براي پرسنل را ممنوع نموده است ولي خودش و روسا و مسئولين و كارشناسان در روزهاي تعطيل درشركت حضور دارند.
كاركنان شركت سايپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
10
باسلام
در حال حاضر در شركت سايپا اتفاقاتي مي افت كه نشان مي دهد ما ر تحريم هستيم و با مشكلات مالي روبرو هستيم ولي در عمل چيزي ديگر را نشان مي هدبهعنوان مثال وام هاي هنگفت به سطوح رئيس به بالا اه مي شود،بن كت و شلوار به مبلغ بالا داده مي شود،حقوق و مزاياي آنها را طوري بالا برده اند تا 55% طي دو دوره اضافه كرده اند و بعد از آن اضافه كار و مزاياي حقوقي و انساني پرسنل را قطع نموده اند.و موارد ....يگر.لطفا بازرس بفرستيد بررسي كنيد
عضوي از گروه خودرو سازي سايپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
4
3
با سلام
با مطالعه كامنت هاي فوق برآن شدم تا پاره اي توضيحات در خصوص شرايط موجود در سازمان سايپا ارائه كنم تا ضمن شفاف سازي، فرصت تجزيه وتحليل بيشتري براي خواننده ايجاد گردد:
- صنعت خودروي كشور نقش محوري داشته وبالاترين سطح اشتغال در كشور را داراست .در محصولات ساخت داخل بطور مستقيم وغير مستقيم حدود 70درصد وابستگي داشته لذا ضروري است كه با رويكردواستراتژي مناسب بقاي سازمان تضمين گردد.بر همين اساس ميتوان به مسئوليت بزرگي كه بر روي تيم مديريتي سازمان است پي برد و مصداق عملكرد آنها ،نگهداري وحفظ اشتغال كليه پرسنل اعم از رسمي ،قراردادي وپيمانكاري تا اين لحظه مي باشد.لذا استراتژي سازمان حفظ سطح اشتغال با درصدي كاهش درآمد ،بقاي سازمان وبرون روفت از اين شرايط مي باشد.
- بامطالعه روند سوددهي سهام سايپا در سنوات گذشته و تئوري هاي مديريت مالي ،سهام سايپا از نوع" ارزشي" بوده وبا EPSنسبتا"ثابت 50 تومان قابل توجه خريداران در بازار سرمايه بود .شركت سرمايه گذاري پرسنل سايپا با علم به اين موضوع وارزش واقعي سهام سايپا در فرصت پيش آمده در خصوصي سازي ،اقدام به سهيم شدن نمود.در ادامه بحث يارانه ها (حدود8%) وتحريم (افت توليد به ميزان 47%) باعث كاهش حاشيه سود سازمان گرديد كه اين موارد پس از سهيم شدن بوده وقابل پيش بيني نبود .حضور ذهن دارم كه سهام سايپا وفولاد مباركه در بازارهاي آتي 400 تومان پيش بيني ومبادله شده بودو درآن مقطع خريد بلوك باقيمت 486 تومان يك موفقيت بزرگ محسوب مي شد.
- مطابق تئوري هاي نوين مديريت ،شاخص ارزيابي عملكرد يك مديريت ،بررسي ميزان انحراف از استاندارد تصميم گرفته شده توسط آن مدير بوده كه البته تصميم در خصوص سرمايه هاي انساني وانتصابات از ارزش بيشتري برخوردار است.اما نكته اينست كه اين بحث در اكثر سازمانهاي خصوص(بزرگ) ودولتي مطرح است واصطلاحا" سياست زدگي سازمان مطرح مي گردد. به زعم بنده فقدان دستورالعمل هاي سراسري و يكپارچه در سطح صنعت كشور مي تواند علت ريشه اي باشد.در حوزه بهداشت ودرمان مصداقهايي از اين موضوع وجود دارد كه مي تواند يكي از بحث هاي مطالعاتي وسيستمي حوزه صنعت ومعدن وتجارت باشد.
- ارزش واقعي دارايي هاي سايپا بيش از ارزش دفتري آن بوده و عمده مشكلاتش مربوط به تامين نقدينگي در گردش توليد مي باشد و به محض تامين وافزايش توليد مي توانيم شاهد نتايج مثبت در سطح سازمان وكشور باشيم.

خلاصه ونتيجه گيري : موضوعاتي كه در كامنتها به آن اشاره شده است از زاويه ديد سطوح مختلف واطلاعات محدود به همان سطوح بوده و در بعضي موارد نيز به گونه اي شخصي سازي شده است .
باعنايت به فلسفه وجودي اين سايت بعضي از كامنتها داراي انحراف بوده وبيشتر در راستاي تخريب ويا تسويه حسابهاي شخصي طرح موضوع شده است فلذا فاقد ارزش واعتبار كارشناسي مي باشد.
باتشكر - من الله توفيق
حسن ممقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
0
با سلام و خسته نباشید
وزیر محترم صنعت پیشنهاد می شود زمانی را برای بررسی نحوه واگذاری صنایع بزرگ در 8 سال اختصاص داده و این کار را با گروه اقتصادی دولت تدبیر و امید و به صورت کارشناسی شده در برنامه کاری بگنجانید هم در نحوه واگذاری این صنایع تخلف صورت گرفته و هم در نحوه مدیریت آن پس از واگذاری که از آنجمله می توان به شرکت تراکتورسازی ایران اشاره نمود.
سهامدار سایپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
2
5
باسلام و تشکر از دولت تدبیر و امید و سایت شما که ابزاری جهت افزایش آگاهی و انتقاد سازنده از مدیریت سنتی و بسته شده است و زمینه ای برای حذف تکصدایی در شرکتها و کاهش فساد شرکتها شده است.
در جواب به عضوی از گروه خودروسازی
احتمالا" جنابعالی از حلقه بسته مدیران مافیایی شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا می باشید و همچنان قصد دارید جهت حفظ منافع شخصی خود شرکت را در دست داشته باشید تاهرمدیرعاملی که وابسته به شما است را منصوب نمائید و همچنان منافع باند خود را تامین نمائید.. لطفا" کمی وجدان داشته باشید و حقوق 26000 سهامدار که اکثرا از کارگران می باشند را فدای پاداشها و منافع شخصی خود نکنید.در بحث دفاع ازعملکرد مدیران سایپا فقط چند سوال از شما می پرسم : آیا وقتی بعد از 20 سال اسم پراید را با X… عوض کنیم در صنعت پیشرفت کرده ایم؟ چرا با این همه ظرفیت در سایپا اولین گزینه های شما جهت حل معضلات مالی بالا بردن قیمت خودروها و کاهش حقوق و مزایای کارکنان و نه مدیران می باشد؟ چرا اطلاعات سایت شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا بروز نمی باشد و اطلاعات مالی شرکت برای 26000 سهامدار شفاف نیست؟ چرا آقای م.ق هیچوقت توضیحی درخصوص عملکردش نمی دهد و در تمام جلسات غایب است و از پاسخگویی فرار می کند؟ چرا با ...از عدم آگاهی بخش اعظم کارکنان, وکالت کارکنان هر مدیریت را می گیرید و نمی گذارید در شرایط شفاف رای گیری برای انتخابات هیات مدیره در دیماه 92 انجام شود؟ در انتخابات قبلی و در زمان آقای پوستین دوز نیز با همین روش کثیف هیات مدیره را اشغال کردید و شرکت سایپا را به سقوط کشاندید. چرا کارکنان شرکت سرمایه گذاری کارکنان سایپا همه از فامیلهای مشابه می باشند؟ چرا با لابی گیری با مدیران تولید و وعده به آنها برای عضویت در هیات مدیره های شرکتهای گروه در حال حفظ حکومت خود بر سرمایه گذاری کارکنان سایپا به هر قیمت می باشید؟ چرا با .. بعضی از اعضا فرصت طلب ..و ...سایپا و دادن پست به آنها حلقه ...تشکیل داده و ..می گیرید؟ ..و ..و ..به جای اعتراض به عملکرد شما با گرفتن چند پست سکوت کرده اند. حکمهای انتصابی از سال 1390 تاکنون در راستای تکمیل و تقویت حلقه بسته مافیای مدیریتی شماها می باشد و انتصابها بر اساس فامیل و رفاقت بوده و نه تخصص گرایی. چرا شرکت سرمایه گذاری سایپا به جای سود ضرر می دهد؟ اگر یک بیسواد هیات مدیره این شرکت بود الان سود بیشتری نصیب کارکنان می شد. و اما به 26000 سهامدار این شرکت و بخصوص به کارگران توصیه می کنم که بدون اطلاع وکالت خود را به نمایندگان فرمایشی مدیران مافیایی ندهند. با این خصوص سازی سایپا در انحصار حلقه ای از مدیران قرار گرفته است که هزینه آنرا سهامداران و مشتران ایرانی می دهند.
در خصوص سطح حفظ اشتغال که جنابعالی به آن افتخار می کنید باید یادآوری کنم که آقای قلعه بانی در آخرین سال مدیریت خود در روز سایپا گفتند پرسنل سایپا نگران نباشند اگر از همین الان تا ده سال دیگر تولید نداشته باشیم قادر خواهیم بود حقوق پرسنل را تا سالها پرداخت کنیم. ولی شما با عملکردتان و ( و بقول خودتان با تئوریهای نوین مدیریتان) ...درصد حقوق و مزایای پرسنل را حذف کرده اید. و از حقوق و مزایای ... کم نکره اید و در همین اواخر نیز آقای ... می خواست سقف اضافه کار همه سطوح را عادلانه به 50 ساعت تقلیل دهد که شما با لابی یکدیگر ایشان را از سایپا محترمانه اخراج کردید تا مبادا از سقف اضافه کار 120 ساعت شما کسر شود. چرا پروژه راه اندازی خط تیبا هاچبک علیرغم همکاری شرکت کره ای بالغ برسه سال طول کشیده است؟ چراعلیرغم اینکه ظرفیت سالنهای زانتیا و ریو این شرکت بدون استفاده می باشد. یک سالن جدید در زمین فوتبال سابق این شرکت احداث می کنید که تاکنون میلیاردها تومان فولاد در این سالن مصرف شده است که هیچ توجیه اقتصادی ندارد و پول قطعه ساز را نمی دهید که منجر به ورشکستگی قطعه ساز می شود و مدیر نظارت بر طرحهای سایپا نیز در این خصوص سکوت می کند؟ چرا از سال 88 بجای تمرکز بر تولید و تنوع محصول ...سعی خود را مشغول تصاحب کرسی های مدیریتی کرده اید؟ شروع تحریمها از اویل سال 91 بوده است؟ چرا بجای تقویت تولید و تقویت بنیه مالی قطعه سازان ,نقدینگی شرکت را صرف خرید سهام و خرید شرکتهای ورشکسته مثل بن رو و ... کرده اید؟ حقا که تئوریهای نوین مدیریتی را در زمینه ..سازی برای حفظ منافع ..به بهترین نحو اجرا کرده اید. ولی در زمینه منافع سازمان و سهامداران نمره شما بسیار پایین می باشد.
مطمئنا دولت محترم یازدهم به عملکرد شما رسیدگی کرده و با رانتهای این چند سال و انتصابهای ... که .." تخصص گرایی در آن نقشی نداشته است مقابله خواهد کرد و افراد نالایق کنار گذاشته می شوند. و سایپا که تبدیل به ...شده است به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
0
1
آقاي مظفر فرلوتن مديرعامل شركت كاوه خودرو سايپا از نيروهاي طرفدار وحامي دوآتشه دولت دهم واحمدي نژاد واز افراد مخالف دولت تدبير واميد است لطفا ايشان را عزل نمائيد
حامی تدبیر و امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
0
0
http://www.entekhab.ir/fa/news/141497
حقوق 25 میلیونی خانم عطاریان رییس صندوق بازنشستگی و حامی مشایی 50 برابر حقوق بازنشستگان + سند.
کارگران و سهامداران سایپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
0
1
مدیران محترم سایپا که هرکدام در چندین شرکت عضو هیات مدیره می باشید و شما که سایت و در دیوار سایپا را با بیانیه های ارزش سازمانی پر کرده اید و یکی از مصادیق آن صداقت و کرامت انسانی است به طور شفاف به سوال زیر پاسخ دهید:
یکی بودن فرد مافوق و زیردست باعث می شود نه نظارت از سوی بالا دست به زیرمجموعه صورت بگیرد ونه زیرمجموعه به مقامات بالاتر پاسخگو باشد.
انتشار اسناد دریافت حقوقهای هشت رقمی مدیران گرچه موجب واکنش وتعجب افکارعمومی شده است اما اگر سهامداران و کارکنان سایپا از واقعیت دیگری به نام هیات مدیره غیرموظف مطلع باشند خواهند دید که حقوق دهها ملیونی مدیران در برابر این موضوع کوچک است.

یکی از رویه های صددرصد نادرست در شرکتهای نیمه دولتی ، وجود هیات مدیره های غیرموظفی است که از مقامات بالاتر همین شرکتها انتخاب می شوند.

این هیات مدیره ها معمولا صوری بوده ، نه نظارتی بر عملکرد شرکت دارند و نه به مقامات بالاتر (یعنی خودشان )پاسخگو هستند.

سئوال اینجاست پس چرا مقامات بالاتر برای عضویت در هیات مدیره این شرکتها بجای آنکه فرد متخصصی که دارای وقت کافی است را انتخاب نمی کنند که هم برعملکرد شرکت نظارت داشته باشد وهم به مراجع بالاتر پاسخگو باشد.

پاسخ در نکته ظریفی به نام "پاداش پایان سال هیات مدیره" این شرکتهاست که در هیچ فیش حقوقی نوشته نمی شود اما از مجموع حقوق ماهیانه بالاتر است.

همچنین برای شرکت در هر جلسه مبلغ 200 الی 300 هزار تومان دریافت می کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
0
1
با سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان از جناب اقای روحانی و وزیر صنایع
من الان نزدیک به 15 ساله در شرکت سایپا کار میکنم.
تمامی صحبت های دوستان در مورد شرکت سایپا کاملا درست بوده از جمله در مورد بی کفایتی مدیران و مخصوصا مخصوصا مخصوصا اقای مدنی مدیر عامل شرکت که استاد نون بریدن کارگر و بریز و بپاش برای مدیرانه.الان شرایط به گونه ای ست که حقوق یک کارگر ساده بی سواد بدون حرفه از پرسنل سایپا بیشتره.
متاسفانه اقای مدنی و هییت مدیره فکر میکنن که پرسنل سایپا الخصوص پرسنلی که مسقیم با خط تولید در ارتباطند ؛ با اب خالی شکم خود و زن بچه هاشون رو سیر میکنن ؛ نه اجاره خونه ای میدن ؛ نه بچه ای دارن؛ نه قسطی دارن و .......
متاسفانه ساعت کاری شرکت نیز به گونه ای ست که امکان داشتن شغل دوم را نیز نداریم.
اقای مدنی قبلا مدیر عامل پارس خودرو بودن وقتی ایشون از پارس خودرو رفتن پرسنل شرکت تا چند روز شیرینی پخش میکردن.
تمام دل خوشی ما این بود که با اومدن دولت جدید تمام اثار دولت قبلی پاک میشه و مدیری با خدا و راستگو جایگزین این دروغگوی از خدا بی خبر میشه.
عاجزانه خواهش میکنیم مهندس ابراهیمی از مدیر عاملان قدیمی سایپا رو دوباره برگردونین


با تشکر فراوان
کارشناس 15 ساله سایپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
0
1
آقای بناب انتصاب فرزند جوان و کم تجربه جنابعالی را به سمت ریاست مرکز استراتژیک سایپا تبریک میگوئیم. در شرکت سایپا استخدام فرزند غیرقانونی می باشد.
پاسخ ها
اردوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
مهندس بناب از سال 79 در گروه سایپا بعنوان کارشناس استخدام شده است.قبل از ورود پدرشان به گروه سایپا. مراحل مختلف کارشناسی را گذرانده و شاید اگر پدرشان نبودند الان پست های بالاتری داشتند. دوست عزیز انصاف هم چیز خوبی است
سهامدار پارس خودرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
0
لطفا" بر انتصابهای آقای آقامحمدی نظارت داشته باشید. این آقا به شدت .... می باشد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
0
باسلام
وزیر محترم لطفا به داد تولید کنندگان برسید
شعار ندهید مثل وزیر سابق دست از خود تحریمی بردارید
اردلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
0
0
درود آقای وزیر محترم پیشنهادی دارم

صنعت خودرو درایران بیش از 40 سال از فعالیت آن می گذرد ولی متاسفانه هنوز امکان تولید حتی یک خودرو با کیفیت در داخل نیستیم براستی نیاز می بینید این صنعت که به جان مردم بازی می کند فعالیت کند؟ شاید بسیاری اعلام کنند حجم زیادی بیکاری در کشور ایجاد می گردد بنده می گویم خیر بهترین راه حل مونتاژکاری کاری که خیامی با بیوک شورلت و... انجام داد در ایران ناسیونال
همچنین پیشنهاد می گردد بجای هزینه کردن در بخش صنعت خودرو صنایع کوچکتر مثل تولید لوازم خانکی که پیچیدگی کمتری دارند انتخاب کردد باعث ایجاد اشتغال هم خواهد شد دستور دهید به جای وارد کردن خودرو با شرکتهای معتبر قرارداد ببندید و خودروهای مذکور در ایران مونتاژ گردد بدرود
مصرف کننده ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
0
1
لطفا" وزارت صنعت و تجارت از تولید و مونتاژ و خرید CBU خودروهای چینی در سایپا جلوگیری نمائید که تصاحب بازار توسط خودروهای چینی خیانت ملی می باشد و افزایش آمار تصادفات و آفزایش آلودگی هوا را بدنبال دارد. شرکتهای گمنام و تازه تاسیس Zotye و Brilliance چینی از طریق سایپا در حال تصاحب بازار ایران می باشند. مردم ایران موش آزمایشگاهی نیستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
1
0
با عرض سلام
خواهش مي كنم اين پيام را به صورت فوری به گوش مسئولين دخيل در امر توزيع سبد كالا برسانيد.
دولت با اين سبد كالا به شدت اعتبار خود را از دست داده
بايد این وضع را در مرحله ي دوم جبران كرد
چند پيشنهاد دلسوزانه دارم و عاجزانه درخواست مي كنم كه به آن ها توجه كنيد...
1) تحت هر شرايطي حتما حتما به كساني كه در سري اول مشمول طرح نشده اند، دو برابر بقيه سبد كالا بدهيد هر آنچه كه در توان داريد انجام دهيد تا كسي از قلم نيافتد
2) بايد در مرحله ي دوم، شاهد هيچ گونه صف نباشيم. مراكز توزيع سبد كالا حتي اگر 10 برابر هم بشود باز ناكافي است حداقل بايد تعداد جايگاه هاي توزيع، 20 برابر شود چرا كه من هيچ مركز پخشي را در هيچ موقعي از فعاليت درشهرمان نديدم كه كمتر از 20 نفر، جلوي آن صف گرفته باشند...
خواهش مي كنم اين پيام را به گوش مسئولين برسانيد
خواهش مي كنم از مسئولین بخواهید مسئله را دست كم نگيرید
آسيب پذير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
باسلام لطفا"" درمرحله بعدي توزيع سبد كالا جهت جلوگيري از ازدحام مردم با فرهنگ!؟! توزيع بر اساس حرف اول نام خانوادگي سرپرست خانواده باشد.
ماشالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
1
2
جناب آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت ؛ معدن و تجارت
با سلام و احترام کشاورز هستم و80سال دارم ولی بازهم به هر درد سری که شده دست از کشاورزی بر نداشته و بخور و نمیری از آب زمین در آمدی دارم که خجالت 30فرزند و نوه و نتیجه را نداشته باشم اما بیمه نشده در شهر دلیجان زندگی می کنم امثال من هم در این شهر و شهر های دیگر هست که از طرف هیچ سازمان و نهادی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند و سبد کالا و غیره نیز خبری نیست .لطفا به داد اینگونه کشاورزان برسید. و قوانینی که برای روستاییان در نظر می گیرید برای کشاورزان ساکن در شهر نیز قابل اعمال باشد.
علی قلی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
1
توزیع سبد کالا به عنوان قسمت یا تمام یارانه فوائد زیادی دارد. البته می توان این بحث را اینگونه اصلاح کرد که :
کارت حساب یارانه به سبد کالای ایرانی و مایحتاج خوراکی مردم و واریز های قبوض اختصاص یابد و مردم حق برداشت نداشته باشند.
بی شک در اینصورت این کارت در خانوداه های اسیب دیده اعتیاد ، تبدیل به مواد مخدر نشده و همچنین با انشار پول به بازار تورم ایجاد نمی شود
مشتری ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
0
0
آقای ناصرآقامحمدی در روزنامه ها با افتخار اعلام می کنند که در سال 95 پلت فرم جدید طراحی و آنرا به تولید انبوه می رسانند. معلوم نیست از روی بی علمی و کم دانشی و نداشتن چابکی این حرفها را می زنند یا منافعی برای آنها دارد که پروژه ها اینقدر طولانی شود؟ یعنی طراحی یک خودرو سه الی چهارسال باید طول بکشد. آقای آقامحمدی شما که شرکتهای خودروسازی بین المللی زیادی را از نزدیک دیده اید چرا اینگونه پروژه ها را زمانبندی می کنید؟
کارکنان درجه دو سایپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
0
0
باسلام و تشکر از اطلاع رسانی شما
باوجود اینکه خانه بسیاری از مدیران و معاونان سایپا در قیطریه , ولنجک , پاسداران و شمال شهر تهران می باشد و اکثریت قریب باتفاق آنها در شمال کشور ویلا دارند بازهم تمام ویلاها شهرک شالی و نارنجی که معمولا"سهمیه کارکنان و کارگران زحمت کش در نوروز می باشد توسط حضرات رزرو شده است که نهایت اخلاق حرفه ای و بلندطبعی آنها را نشان می دهد. و کارکنان سایپا مجبور به اجاره ویلاهای متفرقه می باشند و این یکی از تبعیضها می باشد. در شرکتهای معتبر بین المللی مزایای کارکنان از کف تا راس از یک شیب منطقی برخوردار می باشد ولی در سایپا علیرغم عملکرد ضعیف مدیران مزایای چند ده میلیونی دارند و شب عیدی هم که پاداشهای هیات مدیره را علاوه بر حقوق و مزایای ثابت و از جیب کارکنان و مشتری ایرانی تامین می کنند. یکی از دلایل بی کیفیتی پراید تبعیض و حقوق ناعادلانه در سایپا می باشد. آقای وزیر محترم لطفا" رسیدگی کنید. متاسفانه در شرکت هر کس انتقاد کند توسط حراست و ... تحت فشار قرار می گیرد و مدیرعامل هم به این اعتراضات توجهی نمی کند و ناچاریم از طریق این سایت اعتراض کنیم.
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
1
اکثر کامنتهای بالا در مورد سایپا به واقعیت نزدیک می باشد.
یکی از آیتمهای هزینه ای که باعث بالا رفتن قیمت تمام شده پراید و تیبا می شود احداث سایت سایپاخمین می باشد و هر سال بودجه میلیاردی برای آن در نظر گرفته می شود. و باید موسسه مستقلی محاسبه سود و زیان این سایت را برآورد کند تا مشخص شود آیا به صرفه اقتصادی می باشد یانه؟ و البته نه با استناد به اسناد مدیریت نظارت بر طرحهای سایپا که اکثرا" سند سازی می کند. مزید اطلاع مدیر نظارت بر طرحهای سایپا , مدیرعامل سایت سایپا خمین و عضو هیات مدیره چندین شرکت نیز می باشد؟ و اینجاست که برای یک کارگر دیپلمه این سوال پیش می آید که چگونه مدیر نظارت برطرحها می تواند هم وظایف مرتبط با این پست که را بنحو احسن انجام دهد و هم همزمان سایت سایپاخمین را راه اندازی کند و عضوهیات مدیره چند شرکت نیز باشد؟ یکی از دلایلی که پروژه های سایپا طولانی مدت می شود و سالانه میلیاردها تومان بودجه می بلعند همین سواستفاده ها و سومدیریتها می باشد. ایشان در خصوص احداث سالن جدید (در زمین فوتبال سابق) برای ...به مدیرعامل سابق نیز مصلحت سنجی کرده و طرح توجیه اقتصادی پروژه ذکرشده را تائید کردند.
محسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
0
0
یکی از راههای کاهش قیمت خودرو job rotation بین معاونین سایپا و شکستن حلقه های تبانی مدیران و معاونان سایپا می باشد (این تیمهای فراسازمانی بین معاونین در جهت تامین ...می باشد). آقای مدنی لطفا" به جای تبانی با فلان نماینده مجلس و معاون وزیر و ... عملکرد معاونان خود را کنترل نمائید.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
0
جناب آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت ؛ معدن و تجارت خواهشمندیم یک سری به شرکت سایپا بزنید و از حال و روز کارگران هم خبری بگیرید بنده حدود 10 سال است که در شرکت سایپا مشغول خدمت هستم یادم هست وقتی وارد شرکت شدم اقای فرخی که کارمند جزء حراست بود. ولی به خاطر این که پدرشان دارای سمت بالا در حراست بود ایشان را ریئس حراست فیزیکی منصوب کردند این در حالی است که بنده وخیلی از پرسنل خط تولید با وجود سختیهای فراوان ادامه تحصیل داده ومدرک تحصیلی خود را ارتقاع داده ایم(دانشگاه علمی کابرردی) و در حالی که حدود 2 سال است بنده مدارک لیسانس را تحویل کارگزینی داده ایم هنوز برای بنده حکم کارشناسی اعمال نکرده اند و کما کان حقوق و مزایای دیپلم را دریافت میکنم وهر بار که برای مصاحبه میروم با اینکه در مصاحبه قبول میشوم باز هم در عین ناباوری شخص شفارش شده را در پست جدید منصوب میکنند و اگر بخواهیم اعتراض کنیم سر و کارمان با کمیته انظباطی می باشد
از طرف گروهی از پرسنل سالن بدنه جدید سایپا
|
United States
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
0
سلام جناب آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت ؛ معدن و تجارت از اینکه از مجموعه سایپا دیدن کردید از جنبعالی متشکریم از اینکه از تمامی سالنهای تولیدی دیدن فرمودید ولی ضاهراً با هیچ یک از پرسنل تولید صحبت نکردید از شما گله مندیم کاش پای صحبت نیروهای زحمتکش تولیدی که از از نظر مالی و کاری از هر لحاظ در تنگنا هستند می نشستید هر چند آنقدر بادمجان دور قابچین دورتان را گرفته بودن که به شما حق میدهم و به خاطر اینکه بدون رودرباسی ایرادات شرکت را گوشزد کردید از شما ممنونیم مخصوصاً سالن بدنه جدید که به تابلو آمار توجه کردید و مشت مدیر سالن را باز کردید از شما ممنونیم امیدواریم با اتخاذ تصمیمات درست از طرف جنابعالی کمی از فشار وسختی که بر دوش پرسنل هست کاسته شود و اوضاع مالی کارگران مانند مدیران بهتر شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
0
0
باسلام برای اینکه درسطح جامعه نظارت بیشتری وجد داشته باشد بهتراست ازکسانی که تمایل دارند بصورت افتخاری دعوت شود که ناظر این وزارتخانه باشند و بعد ازمشاهده بتوانند اعلام کنند و بامتخلفین برخورد شود
آرمان
|
United States
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
0
0
خواهشمند است قوانىن دست و پا گىر را از صناىع کشور برچىنىد.
بازنشسته ذوب آهن اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
چه خوب است که درمملکت ما بیشترین مذاکرات درباره خودرو وقیمت وواردات آن می باشد. ای کاش فکری هم برای رسیدگی به وضعیت افرادی می شدکه جوانی خودرادرراه پیشرفت صنعت مملکت گذاشتندواکنون که درشرایط بازنشستگی به سرمی برندبایدمنتظر دریافت حداقل حقوق بازنشستگی باشند وهیچ کس پاسخ گوی آنهانیست
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها